Ofte stillede spørgsmål

Skal hele cyklen indleveres?

Det er bedst at indlevere hele cyklen - også selvom det er en fejl med batteriet, da mekanikeren så kan få testet hele cyklen. Hvis du er sikker på, at det er batteriet, der er i stykker (hvis der fx. ikke kommer lys i dioderne på batteriet), kan du nøjes med at indlevere batteri og oplader. 

Jeg har lige oprettet en sag - Hvad nu?

Så snart du har oprettet en sag hos os, så er cyklen klar til indlevering. Har du haft mulighed for at vælge reparation på din egen adresse, vil mekanikeren kontakte dig og aftale tid til reparationen (du bliver oftest kontaktet inden for 5 hverdage).


Hvor lang tid tager reparationen?

Vi bestræber os på at få din cykel fikset så hurtigt som muligt. 90% af alle vores reparationer er færdige inden for 7 dage. Der tages dog forbehold for bestilling af reservedele samt om noget skal sendes til test hos leverandøren. 

Hvor sidder stelnummeret?

Du finder oftest cyklens stelnummer under kranken (der hvor pedalerne er monteret). Stelnummeret starter altid med WBL og er efterfulgt af 5-6 tal og derefter et bogstav til sidst. 

Hvor i Bilka skal cyklen indleveres?

I Bilka skal cyklen indleveres hos vareudlevering/servicecenter. Har du valgt et andet sted end Bilka, kan du blot indlevere cyklen på hos det valgte værksted. 

Kan jeg vente imens min cykel bliver fikset?

Cykelmekanikeren er ikke i Bilka på bestemte tidspunkter, så det er derfor ikke muligt at vente på stedet imens reparationen bliver udført. Du bliver kontaktet så snart cyklen er klar til afhentning. 

Hvor sidder batterinummeret?

På batteriet er der monteret et klistermærke med en stregkode, under denne stregkode finder du batterinummeret.

Jeg har et problem med min cykel, hvad skal jeg gøre? 

Hvis du har et problem med din cykel, kan du oprette en sag her på siden eller i vores app Cykelmakker. Der skal oprettes en bruger og cykel, derefter kan sagen oprettes og der kan vælges, hvor du vil have cyklen fikset. 

Jeg har problemer med mine gear, som takker over / hakker - hvad kan jeg gøre?

Hvis du har problmer med dine gear, som takker / hakker eller springer over - kan du se en af vores hjælpevideoer, som du finder ved at trykke her

Hvor kan jeg få fikset min cykel? 

Man kan få repareret/fikset sin cykel disse steder herunder:

A-Z Hjørring på adressen: 
A. F. Heidemannsvej 20, 9800 Hjørring i deres servicecenter/vareudlevering

Føtex Frederikshavn på adressen: 
Rådhus Alle 83, 9900 Frederikshavn

Bilka Skalborg på adressen:
Hobrovej 450, 9200 Aalborg i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Randers på adressen:
Merkurvej 53, 8960 Randers i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Tilst/Aarhus på adressen: 
Agerøvej 7, 8381 Tilst i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Holstebro på adressen:
Nyholmvej 20, 7500 Holstebro i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Viborg på adressen:
Holstebrovej 79, 8800 Viborg i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Herning på adressen:
Golfvej 5, 7400 Herning i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Esbjerg på adressen:
Stormgade 157, 6715 Esbjerg N i deres servicecenter/vareudlevering. 

Bilka Vejle på adressen: 
Englandsvej 2, 7100 Vejle hos servicecenter/vareudlevering

Bilka Horsens på adressen: 
Alrøvej 2B, 8700 Horsens hos servicecenter/vareudlevering

Bilka Sønderborg på adressen:
Grundtvigs Allé 195, 6400 Sønderborg hos servicecenter/vareudlevering

Bilka Kolding på adressen: 
Skovvangen 40, 6000 Kolding hos servicecenter/vareudlevering

Bilka Odense på adressen:
Niels Bohrs Alle 150, 5230 Odense i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Næstved på adressen: 
Næstved Storcenter 1, 4700 Næstved i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Slagelse på adressen: 
Idagårdsvej 1, 4200 Slagelse i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Hillerød på adressen:
Industrivænget 1, 3400 Hillerød hos deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Ishøj på adressen:
Stenbjerggårds Alle, 11 2635 Ishøj hos deres servicecenter/vareudlevering

Bilka Hundige på adressen:
Over Bølgen 1, 2670 Greve i deres servicecenter/vareudlevering

Bilka One Stop / Fields på adressen: 
Arne Jacobsens Alle 24, 2300 København S i deres servicecenter/vareudlevering i kælderen

Føtex Nørrebro på adressen: 
Mimersgade 124, 2200 København

Aalborg:
Munks. eftf. på adressen: Løkkegade 25, 9000 Aalborg

Aarhus:
Schriver Cykler på adressen Langelandsgade 114, 8000 arhus C


Hos Cykelmakker kan man kun få repareret sin cykel hjemme, hvis den er købt online. Hvis den er købt i butik, skal cyklen indleveres hos et af vores servicesteder, som blandt andet findes i alle Bilka-butikker. 
Når man opretter en sag hos os, kan man vælge blandt en lang liste, hvor man gerne vil indlevere sin cykel til reparation, da vi har en lang række fysiske værksteder fordelt i hele landet. 

Hvis du ønsker status på en sag, er du velkommen til at sende en mail med sagsnummer, så vi kan undersøge det nærmere. Vi kan først give en status. når vi har været i kontakt med den pågældende mekaniker. 

Vi kan ikke besvare spørgsmål for Bilka eller Føtex om fx. levering, tilbud osv, så er det Bilka eller Føtex du skal kontakte. Vi sælger ikke cykler hos Cykelmakker, vi står udelukkende for reparationer. 

Hvis du har en fejl på din cykel med fx. batteri, oplader, krank eller andet og cyklen er under 2 år gammel, kan du oprette en sag hos os, så det kan blive undersøgt. 

Der skal altid være oprettet en sag hos os inden indlevering af cyklen, da servicestedet ellers ikke kan tage imod den. 

Der tilbydes ikke lånecykler.

Hvis du tidligere har haft en bruger hos BikeRep (den tidligere servicepartner), kan du logge ind med din gamle bruger og så er dine data gemt hos os.

Hvis du har problemer med at tilføje billeder, er du meget velkommen til at sende dem til os på kontakt@cykelmakker.dk, så kan vi tilføje dem.  

Vi står ikke for returninger af cykler - dette skal foregår, hvor cyklen er købt. Vi står udelukkende for reparationer. 

Hvis man har fået monteret et andet display, er det fordi Cycleplay er i restordre og forventes på lager igen i slut marts/start april, hvor du automatisk vil blive kontaktet. 

Vi skal altid bruge et tydeligt billede af kvitteringen, hvor købsdato og hvad der er blevet købt fremgår, for at kan lave det som en garantisag.